Het is niet mogelijk om een UiTiD aan te maken zonder e-mailadres. Een UiTiD is steeds gelinkt aan een uniek e-mailadres.
Als je geen e-mailadres hebt, raden we je aan een e-mailadres aan te maken of familie/vrienden/... te vragen of je een alias van hun e-mailadres mag gebruiken.
Een alias is een e-mailadres dat ook in eenzelfde mailbox toekomt. Zo ontvang je toch alle correspondentie op hetzelfde e-mailadres.
Hieronder vind je hoe je dit per provider in orde kan brengen:
1) PROXIMUS of SKYNET
2) TELENET
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/extra-telenet-mailbox-maken-op-telenet-internetabonnement
3) GMAIL
Je kan een plusteken (+) en een woord of cijfer toevoegen vóór het @-teken in uw huidige adres. Dit wordt gezien als een uniek e-mailadres, maar de e-mails belanden wel in je primaire mailbox.
Als je e-mailadres bijvoorbeeld naamvoornaam@gmail.com is, dan kan je naamvoornaam+1@gmail.com gebruiken.
Meer informatie: https://support.google.com/a/users/answer/9308648?hl=n
4) OUTLOOK of HOTMAIL
Ook voor outlook- en hotmail-e-mailadressen kan je een plusteken (+) en een woord of cijfer toevoegen vóór het @-teken in uw huidige adres. Dit wordt gezien als een uniek e-mailadres, maar de e-mails belanden wel in je primaire mailbox.
Als je e-mailadres bijvoorbeeld naamvoornaam@hotmail.com is, dan kan je naamvoornaam+1@hotmail.com gebruiken.